Posted on: 9 sierpnia 2018 Posted by: redakcja Comments: 0

Usługa finansowa Qlik została stworzona z myślą o dokonywaniu opłat rachunków za media jako odpowiedź Związku Banków Polskich i Krajowej Izby Rozliczeniowej na coraz większe zapotrzebowanie społeczne na innowacyjne usługi cyfrowe. Dostawcą technologicznym tego rozwiązania cyfrowego jest Krajowa Izba Rozliczeniowa (KIR).

Działanie usługi finansowej Qlik
Dzięki Qlik można otrzymywać elektroniczne faktury za prąd, gaz i telefon bezpośrednio do systemu bankowości internetowej i uregulować sumę należności za całość rachunków za pomocą jednego kliknięcia. Stąd nazwa usługi – Qlik. Dostępna kilka lat temu podobna usługa finansowa Invoobil nie była popularna wśród użytkowników ze względu na dużą ilość komplikacji związanych z jego aktywacją. W przypadku Qlik dokonuje się opłaty przelewem lub włącza automatyczną realizację płatności do wybranych wystawców, wraz z wysłaniem do nich informacji o wykonaniu płatności, zanim zostanie zaksięgowana na ich koncie bankowym. System nie wymaga wpisywania kilku kodów lub haseł a jedynie zaakceptowania wypełnionego pola przelewu.

Usługa Qlik funkcjonuje w ofercie bankowości elektronicznej i mobilnej banków takich jak, np. Bank Millennium S.A., ING Bank Śląski S.A., Bank BGŻ BNP Paribas S.A., PKO Bank Polski S.A., Bank Pekao S.A., mBank S.A., Bank Zachodni WBK S.A., Crédit Agricole Bank Polska S.A., Getin Noble Bank S.A. i Raiffeisen Bank Polska S.A. Pierwszym bankiem, który udostępnił płatnikom usługę Qlik był Bank Millennium S.A.

Pozytywne konsekwencje stosowania systemu Qlik
Rozwiązanie technologiczne Qlik ma z założenia stanowić ułatwienie i oszczędzać czas. Obecnie faktury za różne płatności są wysyłane przez tradycyjną pocztę, mailem lub elektroniczne Biuro Obsługi Klienta. Bankowość elektroniczna daje możliwość dokonania wszystkich opłat w jednym miejscu, w sposób bezpieczny i szybki a przede wszystkim wygodny – w takim samym stopniu dla wystawcy jak i płatnika. Qlik może być rozwiązaniem, które zmniejszy problemy dostawców usług masowych z nieregularnie wpływającymi opłatami, obniży koszty związane z wystawianiem papierowych faktur klientom oraz ograniczy ilość błędnie wpisanych danych przez klientów, co czasem się zdarza podczas ręcznego wypełniania dokumentów.

autor. Agnieszka Góralczyk
fot. fotolia