Sukces Apple Pay w Polsce

Android czy iOS? Walka pomiędzy dwoma systemami trwa już od dobrych kilku lat. Nie ulega wątpliwości, że jeden i drugi ma swoich zwolenników, jak i zagorzałych przeciwników. Mimo wszystko jednogłośnego zwycięzcy nadal nie ma. Jednak tym razem Apple, w zaledwie kilka dni zawstydziło swojego konkurenta.

Apple Pay w Polsce wystartowało dokładnie 19 czerwca br. Użytkownicy czekali na to od dawna, jednak chyba nikt nie spodziewał się tak błyskawicznej popularności. Liczba użytkowników płatności mobilnych Apple Pay nie jest do końca znana. Nikt- ani operator usług, ani Apple nie podają statystyk dotyczących klientów korzystających z tej usługi. W związku z tym nad Apple Pay nadal krąży chmura owiana tajemnicą.

Apple Pay owiany tajemnicą
Ku zaskoczeniu wszystkich, Pekao jako pierwszy zdradził informacje dotyczące liczby użytkowników Apple’a, którzy przez pierwszy tydzień aktywowali płatności zbliżeniowe. Po tygodniu było ich 21 tys. Jednak na chwilę obecną szacuje się, że ich liczba wynosi ok. 25 tys.

Idąc śladem Pekao, mBank również odniósł się do użytkowników Apple Pay, jednak nie tak dosłownie jak ten pierwszy. Rzecznik mBanku Krzysztof Olszewski nie ujawnił, ilu konkretnie klientów mBanku korzysta z usług Apple Pay, tłumacząc to umową o poufności z Apple. – Mogę jednak powiedzieć, że po pierwszym tygodniu od udostępnienia Apple Pay z rozwiązania tego skorzystało już 40 proc. naszych klientów posiadających urządzenia z systemem iOS – stwierdził.

200 tys. użytkowników usługi Apple Pay w Polsce?
Jak nieoficjalnie dowiedział się serwis Cashless, tylko użytkownicy kart jednej organizacji płatniczej, które zostały wydane przez mBank, dodali do cyfrowego portfela Apple’a ponad 50 tys. z nich. mBank oferuje karty Mastercard i Visa, a organizacje te mają mniej więcej równy udział w ogóle wydawanych kart. W związku z tym, może to oznaczać, że iPhone’ami płaci już ok. 100- 120 tys. klientów mBanku.

Ponadto liczba użytkowników Apple Pay w BZ WBK wynosi pomiędzy 30 a 40 tys. Co z pozostałymi daje nawet ok. 185 tys. klientów, korzystających z nowej usługi. Doliczając do tego użytkowników z pięciu innych banków (Alior, BGŻ BNP Paribas, Getin, Nest, Reiffeisen Polbank) i T-mobile Usług Bankowych liczba ta może sięgać nawet 200 tys.

Dla porównania konkurencyjne Google Pay, obsługujące system operacyjny Android, na koniec I kw. 2018 r., po półtora roku od wdrożenia, miało ok. 300 tys. użytkowników. Tu bez wątpienia Apple Pay bije swojego konkurenta o głowę, choć nie wiadomo jak sytuacja rozwinie się w najbliższym czasie, ze względu na ograniczoną liczbę urządzeń iPhone na polskim rynku.

źródło: www.cashless.pl