Posted on: 7 stycznia 2019 Posted by: redakcja Comments: 0

Jesienią Nest Bank wprowadził nowy system bankowości elektronicznej jedynie dla części nowych klientów. Od 28 stycznia 2019 roku będą mogli z niego korzystać już wszyscy użytkownicy. Po tej dacie “stara” wersja systemu pozostanie widoczna jedynie w formie “do odczytu” i nie będzie już jej można pobrać na telefon. Przerwa techniczna związana z migracją przewidziana jest na 25 stycznia, od godziny 17 i potrwa trzy dni.

Nowa platforma transakcyjna dla wszystkich
Na początku roku – nowy system aplikacji Nest Banku zostanie zaprezentowany wszystkim klientom. W marketach Google Pay oraz App Store pojawi od 28 stycznia. Użytkownicy logując się po raz pierwszy na nową platformę skorzystają z dotychczasowego loginu. Jednak po tym – konieczne będzie nadanie nowego hasła.

Jak podkreśla instytucja – nowy system został stworzony z myślą o nowych regułach otwartej bankowości. Klienci będą posiadali ułatwione korzystanie z aplikacji SkyCash – a w przyszłości zapowiedziane są także sposoby korzystania z innych produktów oferowanych przez współpracujące z Nest Bankiem fintechy.

Nest Bank gotowy na Open Banking
Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej Nest Banku, Małgorzata Admczyk w rozmowie z cashless.pl podkreśla, że nowa platforma została stworzona z myślą o wymogach dyrektywy PSD II, zakładającej najwyższe alerty bezpieczeństwa.

Wprowadziliśmy rozwiązania, które są proste, a z punktu widzenia użytkownika bardzo cenne. Podczas pierwszego logowania, każdy klient zostaje objęty automatycznie pakietem bezpieczeństwa powiadomień SMS, za które nie płaci. Pakiet zawiera m.in. informację o zmianie numeru telefonu, loginu i hasła, zmianie metody autoryzacji czy o zmianie danych teleadresowych. Oczywiście oferujemy Face ID użytkownikom Apple oraz możliwość logowania odciskiem palca użytkownikom Androida i Apple. Jak również autoryzację mobilną, która naszym zdaniem będzie powoli wypierała kody SMS, bo jest bardziej bezpieczna.

Co więcej – zapowiada, że przyszli, jak i obecni klienci banku już niedługo zapoznają się z kompletną ofertą banku. Szykujemy drugą odsłonę tej bankowości, która zostanie zaprezentowana na przełomie marca i kwietnia bieżącego roku. Zamierzamy mocniej wesprzeć klienta w ułatwianiu jego relacji z bankami. Zaproponujemy agregator finansowy zestawiający dane z innych banków. Będzie możliwość zaciągania historii z innego banku, bo klienci obawiają się utraty obrazu swoich finansów, np. kiedy ZUS czy urząd skarbowy zażądają informacji. Drugi obszar nowości będzie związany z bankowością rodzinną. Mamy zamiar wprowadzić rozwiązania dla dzieci, które pod kontrolą rodzicielską będą mogły samodzielnie zarządzać udostępnionymi im przez dorosłych pieniędzmi. Więcej szczegółów przedstawimy wiosną.

To jeszcze nie wszystko!
W aplikacji mobilnej instytucji ułatwiono obsługę finansów zarówno prywatnych, jak i firmowych. W praktyce oznacza to, że klienci po każdorazowym logowaniu będą mogli przełączać się między profilami. Co ciekawe – wprowadzone zostanie również zarządzanie transakcjami za pomocą Apple Pay, Google Pay, Gemin Pay, a nawet Bliku.

Bank przypomina, że nie będzie wysyłał żadnych linków w wiadomościach SMS czy e-mail, które bezpośrednio przekierują użytkowników do nowego systemu bankowości elektronicznej. Warto więc zachować wzmożoną czujność, na wypadek oszustów przygotowujących kampanie pshishingowe!

źródło: www.cashless.pl