Od 28 stycznia klientów Nest Bank czeka nowa bankowość internetowa!

Businessman working on a laptop at office desk with paperwork and other objects around, top view

Jesienią Nest Bank wprowadził nowy system bankowości elektronicznej jedynie dla części nowych klientów. Od 28 stycznia 2019 roku będą mogli z niego korzystać już wszyscy użytkownicy. Po tej dacie “stara” wersja systemu pozostanie widoczna jedynie w formie “do odczytu” i nie będzie już jej można pobrać na telefon. Przerwa techniczna związana z migracją przewidziana jest na 25 stycznia, od godziny 17 i potrwa trzy dni.

Nowa platforma transakcyjna dla wszystkich
Na początku roku – nowy system aplikacji Nest Banku zostanie zaprezentowany wszystkim klientom. W marketach Google Pay oraz App Store pojawi od 28 stycznia. Użytkownicy logując się po raz pierwszy na nową platformę skorzystają z dotychczasowego loginu. Jednak po tym – konieczne będzie nadanie nowego hasła.

Jak podkreśla instytucja – nowy system został stworzony z myślą o nowych regułach otwartej bankowości. Klienci będą posiadali ułatwione korzystanie z aplikacji SkyCash – a w przyszłości zapowiedziane są także sposoby korzystania z innych produktów oferowanych przez współpracujące z Nest Bankiem fintechy.

Nest Bank gotowy na Open Banking
Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej Nest Banku, Małgorzata Admczyk w rozmowie z cashless.pl podkreśla, że nowa platforma została stworzona z myślą o wymogach dyrektywy PSD II, zakładającej najwyższe alerty bezpieczeństwa.

Wprowadziliśmy rozwiązania, które są proste, a z punktu widzenia użytkownika bardzo cenne. Podczas pierwszego logowania, każdy klient zostaje objęty automatycznie pakietem bezpieczeństwa powiadomień SMS, za które nie płaci. Pakiet zawiera m.in. informację o zmianie numeru telefonu, loginu i hasła, zmianie metody autoryzacji czy o zmianie danych teleadresowych. Oczywiście oferujemy Face ID użytkownikom Apple oraz możliwość logowania odciskiem palca użytkownikom Androida i Apple. Jak również autoryzację mobilną, która naszym zdaniem będzie powoli wypierała kody SMS, bo jest bardziej bezpieczna.

Co więcej – zapowiada, że przyszli, jak i obecni klienci banku już niedługo zapoznają się z kompletną ofertą banku. Szykujemy drugą odsłonę tej bankowości, która zostanie zaprezentowana na przełomie marca i kwietnia bieżącego roku. Zamierzamy mocniej wesprzeć klienta w ułatwianiu jego relacji z bankami. Zaproponujemy agregator finansowy zestawiający dane z innych banków. Będzie możliwość zaciągania historii z innego banku, bo klienci obawiają się utraty obrazu swoich finansów, np. kiedy ZUS czy urząd skarbowy zażądają informacji. Drugi obszar nowości będzie związany z bankowością rodzinną. Mamy zamiar wprowadzić rozwiązania dla dzieci, które pod kontrolą rodzicielską będą mogły samodzielnie zarządzać udostępnionymi im przez dorosłych pieniędzmi. Więcej szczegółów przedstawimy wiosną.

To jeszcze nie wszystko!
W aplikacji mobilnej instytucji ułatwiono obsługę finansów zarówno prywatnych, jak i firmowych. W praktyce oznacza to, że klienci po każdorazowym logowaniu będą mogli przełączać się między profilami. Co ciekawe – wprowadzone zostanie również zarządzanie transakcjami za pomocą Apple Pay, Google Pay, Gemin Pay, a nawet Bliku.

Bank przypomina, że nie będzie wysyłał żadnych linków w wiadomościach SMS czy e-mail, które bezpośrednio przekierują użytkowników do nowego systemu bankowości elektronicznej. Warto więc zachować wzmożoną czujność, na wypadek oszustów przygotowujących kampanie pshishingowe!

źródło: www.cashless.pl