Klienci Banku Millennium chętniej korzystają z aplikacji mobilnej niż z bankowości internetowej

Young friends sitting outdoors and looking at smartphone. Young man showing something interesting to friends. Focus on mobile phone in hand.

Z bankowości mobilnej w telefonie korzysta już 31 proc. Polaków – wynika z badania Banku Millennium #MobilnyPortretPolaka. To wzrost aż o 20 pkt. proc. w stosunku do 2014 roku i o ponad 27 pkt. proc. w porównaniu do 2011 roku. W Banku Millennium liczba użytkowników bankowości mobilnej osiągnęła na koniec I kwartału 2018 r. poziom 759 tys., co stanowi 38% wzrost r/r. Po raz pierwszy w historii banku liczba logowań do aplikacji mobilnej przekroczyła liczbę logowań do bankowości internetowej.

Najwyższy odsetek osób korzystających z bankowej aplikacji mobilnej znajduje się w przedziale 18-24 lata (60,8 proc.). Wraz z wiekiem odsetek ten spada. Wśród użytkowników smartfonów korzystających z bankowości mobilnej blisko 31 proc. respondentów deklaruje, że korzysta z bankowości mobilnej dwa-trzy razy w miesiącu, kilka razy w tygodniu korzysta częściej niż co czwarty badany, a codziennie lub prawie codziennie ponad 15 proc.

Głównym powodem korzystania z bankowej aplikacji mobilnej jest dla badanych możliwość sprawdzenia w każdym momencie stanu swojego konta bankowego (co czwarty ankietowany) i zarządzania pieniędzmi (blisko 23 proc. ankietowanych). Po około 14 proc. ankietowanych wskazuje na dobrze zaprojektowaną aplikację oraz na łatwość korzystania z konta przy jej pomocy.

– Bankowe aplikacje mobilne są stale udoskonalane, nie tylko pod kątem dostosowania do coraz nowocześniejszych urządzeń mobilnych, ale przede wszystkich do potrzeb użytkowników. Wzbogaca się je o innowacyjne funkcje i rozwiązania, które pozwalają wykonywać coraz więcej codziennych czynności w aplikacji, również tych niebankowych. Nasi klienci lubią mieć swój bank pod ręką, dlatego logują się do aplikacji mobilnej regularnie i często. Miesięczna liczba logowań do aplikacji mocno przekroczyła już liczbę logowań do serwisu bankowości internetowej Millenet – stanowi obecnie 58% wszystkich logowań do kanałów elektronicznych. Ostatnio zauważyliśmy również, że w ujęciu dziennym mamy więcej unikalnych użytkowników logujących się do aplikacji niż do Millenetu. – mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium

Metryka badania: badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium w grudniu 2017 na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18 i więcej lat. Technika badawcza: CATI.

źródło: Bank Millennium
fot. fotolia