E-commerce w Polsce 2018. Co drugi polski internauta robi zakupy w sieci

Man using mobile phone to online shopping and pay by credit card.

Zakupy w internecie są szybkie, wygodne i nieskomplikowane – tak wynika z najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska”. Odsetek internautów, którzy dokonują zakupów online, wzrósł o 2 proc, w stosunku do ubiegłego roku i wyniósł 56 proc. Polacy chętnie robią zakupy nie tylko na rodzimych stronach internetowych. Z raportu wynika, że zagraniczne witryny coraz bardziej zyskują na popularności.

23 proc. badanych robi zakupy na zagranicznych stronach internetowych, to o 7 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Taka zmiana może być spowodowana rosnącym zaufaniem do kupowania w sieci. – Do tego wyniku na pewno przyczyniła się dynamicznie rosnąca popularność chińskiego giganta e-commerce – Aliexpress. Azjatycką platformę sprzedażową spontanicznie rozpoznaje 30% e-konsumentów, którzy zrobili zakupy za granicą w ciągu ostatnich 6 miesięcy. – mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, Country Manager PayU w Polsce.

Na popularność e-handlu transgranicznego składa się przede wszystkim rosnące bezpieczeństwo i wygoda opłacania międzynarodowych transakcji. Polacy za zakupione towary najchętniej wybierają tzw. pay by linki, czyli szybkie e-przelewy. Serwis PayU jest wśród nich najbardziej popularny (65%).

Dostęp 24/7, niskie ceny
Polaków do e-zakupów najbardziej motywuje całodobowa dostępnosć sklepów i serwisów online (87%). Ponadto, konsumenci wybierając konkretny serwis internetowy zwracają szczególną uwagę na opinie o nim (57%).

Jaki jest e-konsument?
E-zakupy są domeną osób młodych, z przynajmniej średnim wykształceniem oraz ci którzy dobrze oceniają swoją sytuację materialną. Zdecydowana większość konsumentów, bo aż 82 proc. używa laptopów do zakupów przez internet, zaś 58 proc. ankietowanych deklaruje używanie smartfonów. Urządzenia mobilne są szczególnie popularne wśród osób w wieku 15- 24 lata.

O raporcie
Celem badania było poznanie postaw, zwyczajów oraz motywacji związanych z kupowaniem online. Przedmiotem zaś m.in. zachowania zakupowe, rozpoznawalność marek, czynniki zachęcające internautów do zakupów przez internet, jak również napotykane przez nich problemy. Raport przygotowała firma Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano na przełomie marca i kwietnia 2018 roku.

raport do pobrania tutaj: internauci-zaufali-e-sklepom-raport-e-commerce-w-polsce-2018-juz-dostepny.html

fot. fotolia