Posted on: 5 czerwca 2018 Posted by: redakcja Comments: 0

Grupa HSBC otwiera w Krakowie centrum ds. cyberbezpieczeństwa. Jego zadaniem będzie monitorowanie aktywności oraz wykrywanie zagrożeń w skali globalnej. Dzięki wykorzystaniu kombinacji ludzkiej i sztucznej inteligencji, centrum ma chronić Grupę HSBC i jej klientów przed cyberatakami. Nowo powstały zespół ma liczyć 50 pracowników.

– Cyberprzestępczość jest rosnącym zagrożeniem dla całej globalnej gospodarki, w tym dla sektora finansowego. Ataki stają się coraz częstsze, a przestępcy korzystają z coraz bardziej wyrafinowanych narzędzi oraz ze wsparcia zorganizowanych grup przestępczych i cyberterrorystów. HSBC traktuje to zagrożenie i swoją rolę w obronie banku i naszych klientów przed cyberprzestępczością bardzo poważnie- mówi T.J. Campana, globalny szef operacji w zakresie cyberbezpieczeństwa w Grupie HSBC.

Wykształceni Polacy przyciągają światowe instytucje
Dobrze wykształcona kadra IT, finansistów i ekonomistów z Polski zachęca światowe organizacje finansowe do zakładania instytucji usług finansowych na terenie naszego kraju. – Krakowskie uczelnie sprawiają, że miasto to jest oczywistym wyborem dla instytucji, której zależy na pozyskaniu utalentowanych profesjonalistów z zakresu IT- dodaje T.J. Campana.
HSBC zatrudnia już kilkuset specjalistów od technologii w Krakowie i ma poważne plany dotyczące dalszego zwiększania obecności na lokalnym rynku w tym obszarze.

o HSBC
Globalne centrum ds. cyberbezpieczeństwa będzie działało w ramach globalnego centrum usług HSBC z siedzibą w Krakowie przy ul. Kapelanka 42A. Świadczy ono usługi (z zakresu m.in. IT, finansów, modeli zarządzania ryzykiem, operacji, zarządzania projektami) na rzecz spółek z Grupy HSBC z 27 krajów i jest jednym z najdłużej funkcjonujących centrów usług stworzonych przez kapitał zagraniczny w Polsce (powstało w 2007 roku). Nowo powstający zespół to kolejna jednostka o międzynarodowym zasięgu działalności stworzona w 2018 roku w polskich strukturach HSBC. W ostatnim czasie, w Warszawie, postał „CEE-China Desk”, którego celem jest wspieranie klientów korporacyjnych i instytycjonalnych banku w rozwoju współpracy biznesowej na linii Europa Środkowo-Wschodnia – Chiny.

źródło: rp.pl
fot. fotolia

Leave a Comment