Wydziały prawa znajdują się na wszystkich polskich uniwersytetach. Liczba absolwentów kończących ten kierunek jest ogromna. Stale rosnąca ilość prawników sprawia, że konkurencja jest duża, poziom usług wzrasta, ceny maleją, a klienci mają coraz większe wymagania. Jednym z lepszych sposobów na zwiększenie zysków kancelarii prawnej jest zadbanie o profesjonalny wizerunek zatrudnionych w niej pracowników. Co trzeba wiedzieć o fotografii wizerunkowej w zawodzie prawnika?
Sytuacja prawników w Polsce
Sytuacja prawników w naszym kraju z roku na rok robi się coraz trudniejsza. Prawo można studiować na niemal wszystkich uniwersytetach (a także na niektórych uczelniach prywatnych), kierunek ten cieszy się ogromną popularnością, a liczba przyjmowanych kandydatów jest naprawdę imponująca. Każdego roku dyplom otrzymują dziesiątki tysięcy młodych prawników. Rezultatem jest bardzo duża konkurencja i pogarszająca się sytuacja ekonomiczna przedstawicieli tego zawodu.
Jeżeli jesteśmy prawnikami na początku swojej kariery zawodowej, powinniśmy położyć szczególny nacisk na kształtowanie profesjonalnego wizerunku. Jest to konieczne szczególnie w obecnej sytuacji, kiedy z powodu pandemii coraz więcej kancelarii zdecydowało się świadczyć usługi przez internet.
Profesjonalny wizerunek zwiększa szanse na pozyskanie klientów
Pozyskanie stałych klientów jest priorytetem dla każdej kancelarii prawnej. Współcześnie jest to trudniejsze niż jeszcze kilkanaście lat temu, gdyż konkurencja w zawodzie jest duża, dodatkowo na popularności zyskują usługi online.
Możliwość świadczenia usług przez internet jest szansą dla prawników, którzy zadbają o swój wizerunek. Klient szukający porady prawnej i odwiedzający wiele stron internetowych kancelarii nawiąże współpracę z prawnikami, których wizerunek wzbudził w nim najwięcej zaufania. Działa tu tak zwany efekt aureoli, czyli skłonność do szybkiego oceniania innych ludzi na podstawie pierwszego wrażenia. Nawet jeżeli wydaje się nam, że jest to niesprawiedliwe, pamiętajmy o tym, że umiejętność szybkiej oceny człowieka na podstawie powierzchowności pozwoliła naszym przodkom przetrwać (jest zresztą użyteczna nawet dziś). Zamiast na to narzekać, wykorzystajmy tę ludzką skłonność do realizacji swoich celów.
Ci, którzy uważają, że przygotowanie merytoryczne obroni się samo, muszą pamiętać, że aby klient docenił kompetencje prawnika, musi najpierw spróbować skorzystać z jego usług. Zrobi to, gdy przekonamy go to tego swoim profesjonalnym wizerunkiem.
Fotografia wizerunkowa dla pracowników kancelarii prawnych
Z usług fotografów wizerunkowych korzystają nierzadko wszystkie osoby zatrudnione w kancelarii. Sfotografowanie zespołu pracowników wydaje się doskonałym pomysłem, gdyż to oni decydują o sile danej organizacji.
Na zdjęciach biznesowych ważny jest profesjonalny dress code. Dzięki formalnemu strojowi pracownikowi łatwiej jest zakomunikować pewność siebie, wiedzę i doświadczenie. Odpowiedni strój wzbudza także potrzebny w tym zawodzie dystans.
Przed każdą sesją wizerunkową fotograf odbywa rozmowę ze swoimi klientami. Zależy mu, żeby dowiedzieć się jakie cele chcą oni osiągnąć dzięki fotografiom, udziela także informacji dotyczących przygotowań do sesji. Możemy oczekiwać, że fotograf pokaże nam w jaki sposób pozować do zdjęć, żeby wyglądać na nich profesjonalnie.
Decydując się na skorzystanie z oferty fotografii wizerunkowej musimy pamiętać o tym, że płacimy za efekt, który zdjęcia pozwolą nam uzyskać, a nie za ich ilość.
Leave a Reply