Pierwsze kroki klienta banku – o czym trzeba i warto pamiętać?

Klient bankowy

Nie da się ukryć, że rozwiązania, jakimi są współczesne konta bankowe, stanowią podstawę naszego finansowego świata. Niekiedy znajdujemy się w posiadaniu tylko jednego z nich, innym razem – nawet kilku. Jednak o czym powinna pamiętać osoba, która dopiero zakłada swoje pierwsze konto bankowe?

Zdalne oraz intuicyjne przejście procedury

Większość osób pamięta jeszcze wizyty w oddziałach, które były konieczne przy wykonywaniu wszystkich operacji w banku. Ale od tego czasu postęp technologiczny rozwinął wiele możliwości w tym zakresie. W rezultacie, dziś konto można założyć metodą tradycyjną albo – zwyczajnie przez internet, z użyciem elektronicznego systemu weryfikacji. Ostatnia z opcji oznacza skorzystanie z usług kuriera, który przywiezie nam gotową umowę. Trzeba ją koniecznie dokładnie przeczytać, zwracając uwagę zwłaszcza na zawarte w niej informacje dotyczące opłat. Korzystanie z konta jest z reguły bezpłatne, ale uprzednio trzeba spełnić określone warunki. Warto więc upewnić się, że dobrze rozumiemy, jak wygląda ten aspekt w przypadku rozwiązania, na które chcemy się zdecydować.

Po założeniu konta następuje proces pierwszego logowania do systemu bankowości elektronicznej. Jej instrukcja obsługi powinna się znaleźć na naszej skrzynce poczty elektronicznej (e-mail). Początkowe wątpliwości pomoże nam rozwiać także działająca infolinia. Pierwsze logowanie wykorzystuje dane wygenerowane automatycznie. W celu ich personalizacji należy je zmienić tak, aby były łatwe do zapamiętania dla nas i jednocześnie trudne do odszyfrowania dla innych.

Wizyta w oddziale bankowym

Internetowa metoda zakładania konta nie rozwiązuje wszystkich problemów. Jak podaje strona Interaktywna.pl, w celu szczegółowej weryfikacji konieczna jest wizyta w oddziale. Podczas spotkania „na żywo” pracownik banku zwiększy limit operacji w naszym koncie oraz zaproponuje nam podstawowe usługi. W przypadku kredytów wiele zależy od naszej historii, ale limit odnawialny stał się niemal automatyczną, standardową ofertą dla każdego.

Jeżeli na nasze konto nie wpływa wynagrodzenie, limit odnawialny otrzymamy na podstawie umowy lub innego udokumentowanego źródła dochodów. To ważne, ponieważ oferta z reguły jest najbardziej korzystna na samym początku współpracy. W tym momencie na nasze konto nie trafiły jeszcze pierwsze przelewy z wynagrodzeniem.

Karta debetowa i proces jej aktywacji

Karty debetowe są wysyłane pocztą, dlatego też docierają do nowych klientów dopiero po kilku dniach. Jednak z pomocą przy bieżących wydatkach przychodzi nam znowu postęp technologiczny. Po założeniu konta można skorzystać z płatności telefonem (BLIK). Usługa jest prosta i intuicyjna oraz znacznie ułatwia wykonywanie codziennych zakupów.

Instrukcja przyjdzie do nas wraz z naszą kartą. Koniecznie trzeba ją przeczytać, ponieważ znajdą się tam podstawowe informacje, np. na temat zmiany numeru PIN (dostępu). Przed pierwszym użyciem konieczna stanie się aktywacja karty. W tym celu z reguły wystarczy zalogowanie się do bankowości elektronicznej oraz kliknięcie na odpowiedni przycisk.

Pierwsze kroki w nowym banku mogą być problematyczne, ale klient na szczęście nie musi wykonywać niczego skomplikowanego. Ważne, aby odpowiednio szybko zalogować się do konta, ustawić zabezpieczenia oraz aktywować kartę (opcjonalnie: pobrać aplikację mobilną). W razie wystąpienia problemów, na każdym etapie można skorzystać z pomocy konsultanta (telefonicznie, w oddziale lub przez internet). Duża konkurencja w sektorze sprawia, że obsługa klienta „dba” o każdego. Dlatego warto porównać oferty poszczególnych banków przed założeniem konta w jednym z nich. O tym, jak to zrobić i na co uważać, można przeczytać również na tym portalu.