Jak najlepiej promować nasz biznes online?

Promowanie biznesu online

Ktoś kiedyś wypowiedział bardzo mądre słowa, mianowicie ,,reklama dźwignią handlu” – nie inaczej jest przy każdym biznesie – abyśmy zaistnieli na rynku, musimy się odpowiednio wypromować. Więc jak najlepiej wypromować nasz biznes online?

Marketing internetowy to absolutna podstawa

Tak naprawdę nieważne, czy nasz biznes, zajmuje się damskim ubiorem, perfumami, czy innym towarem – reklama w internecie to absolutna podstawa. Warto jest zacząć od prostego fanpage’a na facebooku, Instagramie, oraz innych mediach społecznościowych, jednakże powinniśmy pamiętać o tym, że reklama powinna mieć swoją duszę, dlatego zrezygnujmy z nudnych postów z treścią ,,Najlepszy sklep xyz – już otwarty” a zacznijmy myśleć o rabatach i ciekawych promocjach dla naszych przyszłych klientów, którzy okażą je podczas zakupów – z czasem ta reklama zacznie nam przynosić zyski, więc te straty w kilku procentach rabatów sobie na pewno ,,odbijemy”. Internet ma wielką siłę reklamy, dlatego też będziemy musieli nasz sklep odpowiednio promować. Reklama w postaci bannera lub nowy temat na forum zazwyczaj już nie wystarcza – ale zatrudniając odpowiednią do tego celu agencje marketingową możemy osiągnąć naprawdę dobre wyniki.

Łatwiejszy kontakt z klientem

Dzięki posiadaniu strony internetowej, twój klient nie musi do ciebie dzwonić. Wystarczy, że skorzysta z formularza kontaktowego czy napisze wiadomość do twojego firmowego e-maila, bądź też użyje możliwości porozmawiania z konsultantem za pośrednictwem strony internetowej. Potencjalni klienci, dla których ważny jest czas na pewno skorzystają z tej opcji.

Jeśli jednak nastawiasz się na przyjmowanie klientów stacjonarnie, pamiętaj o tym, że część z nich jest przywiązana do bardziej tradycyjnej formy kontaktu. Jeśli prowadzisz działalność stacjonarną, podaj na swojej stronie adres, mapę z dojazdem i telefon, a ułatwisz im kontakt, w sposób jaki uważają za najbardziej dla nich korzystny.

Nasz klient – nasz pan

Przy kontakcie z klientem (nie wiadomo nawet jak niegrzecznym oraz nie miłym) liczy się przyjacielskie podejście, które powinno umocnić jego przekonanie, że warto było nas odwiedzić. Pamiętajmy, że gdy już konsument zechce odwiedzić nasz biznes, naszym zadaniem jest go zatrzymać (oczywiście nie dosłownie). To się uda tylko wtedy, gdy przywitamy go odpowiednim nastawieniem oraz będziemy chętni do pomocy. W przeciwnym wypadku nie ma co liczyć na sukces naszego biznesu.

Konkursy

Ciekawym sposobem (i dość niedrogim), gdy już posiadamy pewną ilość klientów, jest ogłaszanie konkursów. Dość prostą strategią są posty na mediach społecznościowych, w stylu ,,zaproś xyz znajomych do polubienia naszego fanpage’a – a będziesz miał szansę na wygranie xyz!” – naturalnie nie zawsze to działa, ale kiedy mamy nadmiar jakiegoś towaru, jest to sposób który warto wypróbowa
.