Deutsche Bank uruchomił nowy startup, pod nazwą Yunar. Fintech w zandarzu ma oferować mobilny portfel, który z pomocą aplikacji będzie zarządzał programami lojalnościowymi. Jest to drugi startup w Polsce, który obok Zencard proponowanego przez PKO BP, pozwoli na automatyczne naliczanie punktów. Co jeszcze proponuje mobilna agregacja kart i kuponów?
„You know” – sprytna aplikacja łącząca lojalnościówki w jednym miejscu
Nazwa Yunar, swoje pochodzenie czerpie od celtyckiego słowa oznaczającego „pragnienie”, a także od fonetycznego zagadnienia „you know”. Dlatego założeniem aplikacji jest uniwersalny i łatwy w użyciu sposób korzystania z programów lojalnościowych w jednym miejscu. Ale to jeszcze nie wszystko! Docelowo, Yunar ma być platformą posiadającą w swoim pakiecie szereg fintechowych usług, w tym płatnicze. Jednak kluczem do tego, w jakim kierunku skieruje się startup będą ostatecznie oczekiwania i potrzeby użytkowników.
Aż 200 programów lojalnościowych w pakiecie
Aplikacja, z góry bezpłatna – pozwala na dostęp do ponad 200 programów lojalnościowych, popularnych w Niemczech. Są to, m.in. IKEA, Miles & More, PayBack, DeutschlandCard, Karstadt czy BahnBonus. W przypadku części programów, Yunar ma zezwalać również na wyświetlanie już zebranych punktów, co fizycznie zastąpi karty lojalnościowe.
Aplikacja Yunar jest kolejnym impulsem do rozszerzenia naszej oferty. To nowe pomysły, które ułatwią życie klientom bankowym. W przyszłości będą one wdrażane szybciej, niezależnie od tego, czy będziemy działać samodzielnie czy wspólnie z partnerami – podkreślił Markus Pertlwieser, CDO Deutsche Banku Private & Commercial Bank.
Yunar – startup z przyszłością
Obecnie, przedsiębiorstwo z wydzielonym zarządem oraz działem IT, liczy 80 osób. Jego powstanie ma silny związek, z wejściem w życie ustawy PSD2, która „otwiera bankowość” na nowe możliwości. Umożliwia świadczenie usług dla podmiotów trzecich, do tej pory zarezerwowanych wyłącznie dla sektora bankowego.
Deutsche Bank Private & Commercial Bank łączy w Niemczech, ponad 20 mln klientów, z czego 10 mln korzysta z bankowości online, za pośrednictwiem tabletów, smartfonów oraz laptopów.