Już niebawem problem zgubionych lub zapominanych przez uczniów legitymacji odejdzie w niepamięć. Ministerstwo Cyfryzacji zapowiedziało wprowadzenie mLegitymacji, którą każdy uczeń będzie nosił w swoim smartfonie. Pomysł ten został pozytywnie odebrany przez Ministra Edukacji Narodowej.
mLegitymacja zawsze przy sobie
Mobilna legitymacja szkolna to kolejne narzędzie w ramach projektu mDokumenty i część aplikacji mObywatel wprowadzonej przez Ministerstwo Cyfryzacji. – Rozwiązanie jest już testowane w szkołach podstawowych w Siedlcach, Halinowie i Żyrardowie. Zbiera pozytywne oceny i cieszy się zainteresowaniem wśród młodzieży – mówi Marek Zagórski, minister cyfryzacji.
mLegitymacja to mobilna wersja tradycyjnego dokumentu, która zawiera podstawowe informacje o uczniu: jego imię i nazwisko, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, datę urodzenia, PESEL, adres zamieszkania oraz nazwę i adres szkoły. Za pomocą mLegitymacji potwierdzimy status ucznia podczas kontroli biletów, czy zakładania karty w bibliotece. Będzie ona również podstawą do otrzymania przysługujących zniżek.
Każdy uczeń szkoły podstawowej i ponadpodstawowej zarówno szkół publicznych, jak niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych, który posiadał legitymację szkolną lub e-legitymację będzie korzystał z mobilnej legitymacji. Ponadto okres ważności mLegitymacji będzie tożsamy z okresem ważności wydanej uczniowi odpowiednio legitymacji szkolnej albo e-legitymacji (przedłużenie ważności wspomnianych legitymacji wymagało będzie ponownego wydania mLegitymacji).
Nie tylko podstawówki i szkoły średnie
Co ciekawe, od czwartku (25 października br.) rozpoczął się pilotaż mobilnej wersji legitymacji studenckiej. Na Politechnice Wrocławskiej wydano pierwsze mobilne legitymacje. W najbliższym czasie do pilotażu dołączy Uniwersytet Przyrodniczo Humanistyczny w Siedlcach.
źródło: Ministerstwo Cyfryzacji
fot. fotolia