Współcześnie to nowe technologie wyznaczają kierunek światowej gospodarki, a dzięki cyfryzacji wykraczają poza granice państw. Polskie banki nie chcą pozostawać w tyle. W I edycji konkursu Architekci Innowacji, PKO Bank Polski za program akceleracyjny “Let’s Fintech with PKO Bank Polski” zdobył podwójne wyróżnienie w kategorii “Budowanie kultury innowacji” oraz w ramach technologii ZenCard “Wdrożenia innowacji”.
Kreatywny początek drogi
Nasz program akceleracyjny Let’s Fintech with PKO Bank Polski buduje kulturę innowacyjności, skupia wdrożenia małych firm fintechowych w dużym przedsiębiorstwie, jakim jest bank. Mówimy nie o jednej, ale o szeregu innowacji. W sumie współpracowaliśmy z ponad 200 takimi firmami. W efekcie programu pięć milionów naszych klientów dostało np. regulaminy i dokumenty przesłane w technologii blockchain, która nie jeszcze „udomowiona” przez banki, a wręcz przeciwnie — wciąż kojarzy się z kryptowalutami – tak podsumował znaczenie banku w rozwoju innowacji działalności klientów, dyrektor Biura Innowacji i Doświadczeń Klienta w PKO Bank Polski, Grzegorz Pawlicki.
Drogą do technologicznego sukcesu banku jest innowacyjność. PKO intensywnie angażuje się w rozwój nowych technologii, wspomaga budowanie lojalności w banku, a także nadaje nowy wymiar dyskusjom o przyszłości branży rodzimej.
“Let’s fintech with PKO Bank Polski” z myślą o startupach
Autorski projekt instytucji skierowany jest głównie do raczkujących firm oferujących nowatorskie podejście do tradycyjnych rozwiązań finansowych. Firmy, które zgłaszają się do programu mogą zweryfikować swój biznes i technologię pod dyktando swojego środowiska. A więc obejmuje to, m.in. siatkę oddziałów laboratoryjnych, dostęp do danych za pośrednictwem API Sandbox czy wsparcie bankowych mentorów. Star-upy, które rzeczywiście wykorzystają swoją szansę będą mogły dalej inwestować i wdrażać komercyjne rozwiązania.
Tworzymy środowisko, które pozwala na pełne wdrażanie rozwiązań, stających się wzorem dla innych instytucji. Poszukujemy rozwiązań z branży fintech, gotowych do przeprowadzenia zarówno pilotaży wewnętrznych, jak i produkcyjnych – kontynuuje Pawlicki.
To pierwsza taka sytuacja na polskim rynku
PKO BP jako pierwszy na rynku bankowym zainwestował bezpośrednio w spółkę fintechową. Z pomocą ZenCard przedsiębiorcy mogą korzystać z systemu lojalizacji klientów, który w trakcie dokonywania transakcji płatniczych kartą bądź gotówką nalicza rabaty i zniżki.
ZenCard całkowicie rewolucjonizuje sposób budowania relacji z klientem, dając przedsiębiorcom innowacyjne narzędzie marketingowe do zwiększania skali ich biznesu. Klientom detalicznym natomiast znacząco ułatwia rejestrację i korzystanie z programów lojalnościowych – mówi Krzysztof Klimczak, prezes zarządu ZenCard.
Kluczowym założeniem konkursu Architekci Innowacji jest wyłonienie kreatywnych projektów technologicznych i praktyk w zakresie stosowania nowych technologii.
źródło: PKO BP