Bank Credit Agricole wdrożył nową usługę w swojej aplikacji CA24Mobile na urządzenia z systemem Android. Zadaniem aplikacji jest sprawdzenie czy urządzenie klienta nie zostało zainfekowane złośliwym oprogramowaniem. Gdy wirus zostanie znaleziony aplikacja nie pozwoli się uruchomić. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie na polskim rynku.
W momencie wykrycia złośliwego oprogramowania na urządzeniu mobilnym pojawi się komunikat o tym, że wykryto niebezpieczne pliki, przez co rachunek klienta może być zagrożony. Po usunięciu złośliwego oprogramowania i ponownej aktywacji CA24 Mobile, klient będzie miał możliwość ponownego skorzystania z aplikacji.
– Bezpieczeństwo środków naszych klientów i ich danych to dla nas kwestia priorytetowa. Dlatego dodaliśmy do aplikacji CA24 Mobile funkcjonalność, która pomoże wykryć złośliwe oprogramowanie na urządzeniu mobilnym. To pozwoli na znaczące ograniczenie przypadków kradzieży metodą “malware”, czyli przy pomocy nieautoryzowanego transferu środków z konta klienta na konto złodzieja – wyjaśnia Beata Mikołajczyk, dyrektor Biura Ryzyka Operacyjnego i Stałej Kontroli w banku Credit Agricole.
Jak to działa?
- Podczas logowania klienta do aplikacji CA24 Mobile następuje sprawdzenie czy na telefonie klienta jest zainstalowane złośliwe oprogramowanie.
- Jeśli takie oprogramowanie występuje, klient nie zaloguje się do CA24 Mobile. Aplikacja wyświetli na ekranie urządzenia klienta komunikat z nazwą złośliwego oprogramowania, które zostało wykryte. Aplikacja automatycznie się dezaktywuje i z listy zaufanych urządzeń usunięte zostaje zainfekowane urządzenie.
- Bez usunięcia złośliwego oprogramowania klient będzie mógł ponownie aktywować aplikację, ale podczas logowania powtórzy się sytuacja opisana w punkcie 2. Sytuacja będzie występować dopóki klient nie usunie z telefonu złośliwego oprogramowania.
- Po skutecznym usunięciu złośliwego oprogramowania do zalogowania się na CA24Moblie, klient będzie musiał ponownie aktywować aplikacje (czyli wprowadzić identyfikator i klucz używany do logowania w bankowości internetowej CA24; ustawić hasło mobilne oraz PIN; zatwierdzić aktywację, podając hasło SMS lub klucz ze wskazaniem tokena).
Źródło: Credit Agricole