Potwierdziła się informacja sprzed kilku tygodni – klienci Euro Banku mogą już korzystać z mobilnej autoryzacji. Od teraz będą zatwierdzać swoje transakcje z pomocą powiadomień push z aplikacji. Ma to być alternatywa wobec tradycyjnych haseł SMS lub wskazań tokena GSM. Do wdrożenia tej usługi szykuje się również kilka kolejnych banków.
Popularny standard na polskim rynku
W sklepie Google Play odnajdziemy już najnowszą aktualizację apki Euro Banku na systemy Android i iOS. Dzięki nowej mobilnej aplikacji zamiast wpisywania kodu SMS każdorazowo przy każdej transakcji, klienci potwierdzą przelew za pośrednictwem mobilnego PIN-u lub odcisku palca. Co więcej, mobilną autoryzację będzie można wykorzystać w procesie logowania do bankowości internetowej. Biuro Prasowe banku podkreśla jednak, że nowa innowacja jest wprowadzana stopniowo, a wszyscy użytkownicy smartfonów będą mogli korzystać z udogodnień w przeciągu kilku najbliższych dni.
Mobilne potwierdzanie tożsamości jest uznawane za tańsze rozwiązanie niż autoryzacyjne hasła SMS, które do niedawna były również bezpieczniejszą metodą niż jakakolwiek inna. Jednak wraz z rozwojem złośliwych aplikacji i upowszechnieniem smartfonów jednorazowe kody SMS stały się celem wielu ataków phishingowych mających pozyskać wrażliwe dane o kliencie.
Nie tylko Euro Bank
Mobilna autoryzacja powoli staje się standardem na rynku bankowości. Jako pierwszy na przełomie 2016/2017 roku wdrożył ją mBank, a obecnie figuruje także w ofercie ING, BZ WBK, Millenium oraz Getin. W kolejce oczekuje PKO, które zapowiada wprowadzenie najnowszej apki w niedługim czasie.
Klienci Euro Banku mogą korzystać z dwóch propozycji aplikacji mobilnych: starszej i nowszej generacji. Ta ostatnia cieszy się coraz większą popularnością – bank wprowadził do niej możliwość zbliżeniowych wypłat gotówki z bankomatów oraz udostępnił płatności mobilne HCE.
źródło: EuroBank
fot. fotolia