mBank żegna się z Orange Finanse. „Aktywność klientów była niższa niż się spodziewaliśmy”

Według prezesa mBanku Cezarego Stypułkowskiego, założenia projektu Orange Finanse nie zrealizowały się, a kluczowym elementem był niski stopień aktywności pozyskiwanych klientów.

„Tempo akwizycji klientów było w miarę satysfakcjonujące, ale ich aktywność była niższa niż się spodziewaliśmy. Tych czynników było kilka. Strony doszły do wniosku, że w tej formule współpraca nie rokuje” – dodał prezes.

18 czerwca mBank poinformował, że Orange Polska i mBank podjęły decyzję o zakończeniu projektu Orange Finanse z dniem 31 grudnia 2018 roku. Klienci będą nadal mogli korzystać ze swoich kont oraz wszystkich dotychczasowych usług. O poszczególnych etapach zmian klienci zostaną poinformowani z wyprzedzeniem.

ponad 430 tys. klientów
mBank podał wówczas, że obecnie z Orange Finanse korzysta ponad 430 tys. klientów, którzy docenili możliwości nowoczesnej bankowości mobilnej z wykorzystaniem szybkich, wygodnych i bezpiecznych płatności.

Orange Polska i mBank ruszyły z ofertą usług finansowych pod marką Orange Finanse w październiku 2014 r. Wówczas Stypułkowski informował, że bank liczy na nawet 1 mln klientów w ciągu trzech lat dzięki uruchomieniu Orange Finanse. Wskazał wtedy także, że potencjał przychodowości projektu sięga kilkuset milionów złotych rocznie w trzecim roku funkcjonowania, zakładając, że osiągnie on poziom zbliżony do osiąganego na ówczesnej bazie klientów.

źródło: ISBnews
fot. mBank