Pekao żegna się z mobilną aplikacją z okrągłym menu

Man with a finger on the screen using a mobile phone in the office

Od kilku dni klienci Pekao nie mogą już korzystać ze starej aplikacji mobilnej. Za dwa miesiące zmiany dotkną również dotychczasowych posiadaczy rachunków w tym banku.

Pożegnanie z kołem
Po wdrożeniu aplikacji mobilnej PeoPay, w której klienci mogą dokonywać transakcji przy wykorzystaniu systemu Blik, a także mają możliwość zarządzania swoimi rachunkami – stara aplikacja banku została wycofana. Od 27 lipca nowi klienci Pekao nie mogą się już logować na konto za jej pomocą. Z kolei obecni posiadacze rachunków stracą tę sposobność od 26 września.

Skorzystają tylko nieliczni
Jednak stara aplikacja Pekao nie zniknie całkowicie. Na dotychczasowych zasadach będą z niej korzystać klienci Domu Maklerskiego Pekao. We wrześniu, gdy apka zostanie wycofana dla wszystkich posiadaczy kont osobistych, zmieni swoją nazwę na Pekao24Makler i będzie przeznaczona wyłącznie dla inwestorów giełdowych, którzy korzystają z usług DM Pekao.

Ciekawa innowacja bez sukcesu
Pomimo, że stara aplikacja Pekao to jeden z najciekawszych pomysłów na rynku, to rozwiązanie z charakterystycznym kołem, na którym umieszczone jest menu nie odnalazło naśladowców. W klasycznej bankowości mobilnej standardem jest, tzw. hamburger menu, mające postać listy, która po kliknięciu rozwija się w trzy poziome kreski, przypominające kanapkę.