W IV kwartale 2018 roku SGB-Bank SA wraz z Bankami Spółdzielczymi SGB wdrożył dla klientów aplikację mobilną do codziennego bankowania.
Jest to aplikacja Portfel SGB dostępna dla wszystkich klientów banków SGB (dla smartfonów z systemem Android i iOs). Niezwykle wygodny i praktyczny Portfel SGB daje możliwość sprawdzenia środków dostępnych dla każdej karty płatniczej SGB, podglądu historii transakcji kartą, a w przypadku karty mobilnej Visa – dokonywania szybkich płatności zbliżeniowych za pomocą telefonu. Aplikacja umożliwia również zarządzanie kartą kredytową.
To dopiero początek – aplikacja bazując na API współpracuje równocześnie z niemal 200 systemami poszczególnych Banków Spółdzielczych. Obecnie trwa jej rozwój i już jesienią pakiet możliwości powiększy się o zarządzanie kartami, zmiany limitów gotówkowych, bezgotówkowych i internetowych, blokowanie i zastrzeganie kart, a także blokowanie możliwości dokonywania transakcji zagranicznych. W tym samym czasie planowane jest uruchomienie płatności mobilnych BLIK, które poza transakcjami w terminalach płatniczych, internecie i bankomatach pozwolą także na dokonywanie przelewów z telefonu na telefon.
Równolegle do wzmocnienia serwisu kartowego obsługiwanego w mobilnym Portfelu SGB nie zapomina o dodatkowych usługach, które bardzo ułatwią codzienne życie. W najbliższych miesiącach planowane jest uruchomienie możliwości zakupienia biletów PKP, komunikacji miejskiej, opłacenia parkingu miejskiego, zakupu doładowania telefonu, a nawet ubezpieczenia turystycznego.
Niezależnie trwają też w SGB prace nad wdrożeniem nowoczesnych form mobilnych płatności Apple Pay i Google Pay oraz płatności zbliżeniowych telefonem kartami SGB dodanymi do Portfela SGB, co jeszcze bardziej rozszerzy paletę usług mobilnych oferowanych klientom przez Banki Spółdzielcze. Wykonywanie operacji bezgotówkowych jest bezpiecznie, szybkie i wygodne, dlatego coraz więcej klientów rezygnuje z obrotu gotówką.
W dobie obecnej cyfryzacji w kraju i na świecie mobilne płatności wytyczają trend, którym będą podążać zarówno banki jak również fintechy. Płatność musi być szybka prosta i wygodna, praktycznie bezwarunkowa, dlatego dostarczenie klientom banków spółdzielczych SGB nowoczesnych narzędzi mobilnych jest obecnie dla nas priorytetem – mów Robert Tórz, Dyrektor Departamentu Bankowości Internetowej, Mobilnej oraz Kart.
1 Comment