Jak złowić klienta? Nowe wyzwania fintech na konferencji „Sociallized B@nk”

Najnowsze rozwiązania technologiczne fintech w mediach społecznościowych, a więc komunikacja oraz analiza danych, jako źródło wartości dodanej dla banku i klienta – tym zagadnieniom poświęcona była specjalna sesja „Sociallized B@nk”, która odbyła się w ramach konferencji „Horyzonty Bankowości 2018”.

W dobie konsumeryzacji IT

Problematyka mediów społecznościowych wybrzmiewała w kolejnej sesji dyskutantów „BankTech: w poszukiwaniu efektywności”, która odbyła się pod plakietką: „Sociallized B@nk”. Obok dyrektora ds. projektów Financial Technology w Alior Banku S.A., Mariusza Ożgi wystąpili: Robert Stalmach, przedstawiciel Newspoint, Daniel Kędzierski z firmy Fasstony es. oraz Łukasz Kosuniak, B2B Marketing Consultant w bussinessmarketer.pl.

Relacje B2B były tematem przewodnim tej części debaty. Jak zauważył Łukasz Kosuniak: świat nabywców biznesowych się zmienił, nierzadko wydaje się, że to dostawcy wciąż łowią klientów, tymczasem współczesny proces sprzedażowy zaczyna się wcześniej, i to nabywcy są stroną aktywną. Argumentując dalej podkreślił, że dobór odpowiednich produktów zaczyna się już na poziomie wyszukiwania sposobów rozwiązania konkretnych problemów, za pomocą wyszukiwarki internetowej. A w niektórych przypadkach możemy wręcz mówić o konsumeryzcji IT – bowiem 58% decyzji zakupowych przebiega bez wiedzy zarządu – wskazał reprezentant businessmarketer.pl.

Zwieńczenie konferencji

Burzliwą dyskusję zakończyły wystąpienia Piotra Serwina, z firmy Almondata, który opowiedział o wyzwaniach towarzyszących równoległemu wdrażaniu dyrektywy PSD2 i ogólnego rozporządzenia o ochronie danych oraz Rafała Wawrzyniaka, dyrektora IT Departamentu Działu Eksploatacji Systemów Informatycznych KDPW, pod interesującym tytułem: po co mi ten blockchain, czyli poszukiwanie obszarów wykorzystania technologii blockchain przez pryzmat doświadczeń zdobytych w trakcie tworzenia rozwiązania eVoting.

Przypomnijmy, że pierwsza część panelu dyskusyjnego „BankTech: w poszukiwaniu efektywności” poruszała tematy zmieniających się trendów w social media i zadań przed którymi musi obronić się sektor bankowy.


źródło: aleBank