Hasło konferencji: „BankTech – w poszukiwaniu efektywności” dedykowane było najnowszym trendom w branży IT oraz ich znaczeniu dla rozwoju nowatorskich form komunikacji z klientem, a także udoskonalania procesów bachoffice’owych. Jest to kolejna już specjalna sesja, która odbyła się w ramach „Horyzontów Bankowości 2018”.
W dobie transformacji
Dziś żyjemy w dobie krótkich komunikatów, najczęściej opatrzonych zdjęciem, które są następnie powielane setki tysięcy razy. Tymi słowami dyrektor bankowości elektronicznej Banku Pekao SA., Przemysław Nocoń zwrócił uwagę na dynamiczny w ciągu zaledwie kilku lat, rozwój mobilności. Dla podtrzymania swojej tezy przywołał dane, w których ponad 4 mld mieszkańców całego globu posiada dostęp do Internetu, a co sekundę do serwisów społecznościowych loguje się 11. użytkowników sieci. Dlatego konsekwencje owych przemian widoczne są również na polskim rynku: 2,5 mln klientów banków korzysta wyłącznie z kanałów mobilnych, 82% instytucji finansowych dąży do wdrażania zaawansowanych technologii dla zwiększenia efektywności, a zdaniem 77% managerów sztuczna inteligencja może zrewolucjonizować funkcjonowanie organizacji.
Informacja kluczem do sukcesu
Z kolei Tomasz Gzik, dyrektor ds. rozwoju biznesu w firmie GoldenOre opowiedział o znaczeniu informacji we współczesnym świecie, która dla gospodarki znaczy więcej niż nawet najbardziej zaawansowane technologie. Dostęp do informacji w real time stanowi coraz częściej źródło przewagi konkurencyjnej – kontynuował. Jeszcze kilka lat temu wystarczyło wykorzystanie danych z dnia poprzedniego, współcześnie – uwarunkowania wymuszają korzystanie z informacji, sprzed kilku sekund. Bo obok szybkości przetwarzania danych, istotna jest również sztuczna inteligencja – podsumował dyrektor GoldenOre.
W zastępstwie za człowieka
Na panelu dyskusyjnym wypowiedział się także Piotr Beńke, Chief Technology Officer, IBM Polska, na którym przypomniał, że w sferze usług bankowych czy ubezpieczeniowych to maszyna coraz częściej będzie zastępować działania człowieka. – Dziś systemy budowane są na bazie algorytmów. W przypadku wykorzystania sztucznej inteligencji możemy nauczyć maszynę nowych zasad, bez konieczności kodowania – zauważył. Co więcej, sama robotyzacja może być optymalnym rozwiązaniem dla samych klientów: w przypadku inwestycji ludzie chętnie przekazują informacje o swych problemach finansowych czatbotom, gdyż w takiej sytuacji nie ma ryzyka związanego z osądem ze strony doradcy – wskazał przedstawiciel IBM.
Automatyzacja procesów w kontaktach klienta z bankiem – szansa czy zagrożenie?
Pod takim tytułem odbyło się wystąpienie przedstawicieli firmy IDEMIA, Anny Worwy i Marka Obuchowicza. Opowiedzieli oni, m.in. o korzyściach z wprowadzeniem cyfrowej tożsamości, a Rafał Skóra, Senior IT Project Manager w firmie ESKOM, w szczegółach omówił cztery najważniejsze kierunki cyfrowej transformacji współczesnego sektora bankowego. Sesję zakończyło przemówienie Artura Żurka, dyrektora Departamentu Wspomagania i Optymalizacji Sieci Bankowości Detalicznej w Banku Millenium, które poświęcił wykorzystaniu rozwiązań, z dziedziny data mining i uczenia maszynowego we współczesnej bankowości.
Czytaj więcej: BankTech: Czy social media mogą stanowić wsparcie dla sektora bankowego?
źródło: aleBank
Leave a Reply